skip to Main Content
+40 744 307 362 info@interconcordia.ro

Perfecționarea profesională a cadrelor didactice din jud. Botoșani în modulul de formare – A doua Șansă

Proiectul “A doua sansa in educatie, o noua sansa in viata!”, POCU/665/6/23/133087, Axa prioritara 6, Educație și competențe , Operațiune Compozită OS 6.4, 6.6 anunță continuarea cursurilor de perfecționare a cadrelor didactice în programe de tip A doua șansă.

În cursul lunii septembrie 2021 au fost organizate primele 2 grupe de formare a cadrelor didactice în programe de tip a doua șansă și abordarea diferitelor categorii de persoane care au abandonat școala, dar care revin prin intermediul prgramelor a doua șansă în sistemul de învățământ. La aceste prime cursuri au participat 40 de cadre didactice.

În cursul lunii decembrie 2021 a fost continuată perfecționarea cadrelor didactice și astfel sprijinite programele de tip a doua șansă în județul Botoșani prin formarea profesională în modulul A doua Șansă a încă 50 de cadre didactice.

Aceste sesiuni de formare a cadrelor didactice se încadrează în tema secundara Utilizarea TIC și contribuția la dezvoltarea de competențe digitale și vizează pregătirea învățătorilor și profesorilor în utilizarea unor metode de predare atractive, care utilizează TIC. Rolul acestor sesiuni de formare este de a actualiza competențele unui număr de 515 persoane, reprezentând personal didactic, din judetul Botoșani.

Pentru furnizarea unor servicii educaționale de calitate elevilor, membrii grupului țintă format din personalul didactic din învățământul preuniversitar vor participa, pe lângă modulul de formare A doua șansă, la alte două module, respectiv Educație incluzivă și Managementul clasei de elevi.

Prezentăm pe scurt fiecare modul de formare prin care proiectul urmărește sprijinirea personalului didactic din județul Botoșani.

  1. Modulul de formare – A DOUA ȘANSĂ

Ideea programului A Doua Șansă a fost determinată de contextul social românesc în care mulți elevi din comunitățile defavorizate abandonează școala înainte de a termina învățământul obligatoriu de zece clase. Cauzele abandonului școlar sunt multiple și de cele mai multe ori combinate: insuccesul școlar repetat, dificultățile economice ale familiei, neîncrederea în școala și posibilitatea acesteia de a oferi șanse reale de succes profesional. Riscul ca acești elevi să devină viitori adulți analfabeți este foarte mare, în special daca aceștia depășesc vârsta legală care le-ar permite continuarea studiilor la zi.

În acest context, programul vine în sprijinul rezolvării acestei probleme pentru toți cei care din motive sociale nu au putut beneficia de prima șansă pentru frecventarea învățământului obligatoriu.

  1. Modulul de formare – EDUCAȚIE INCLUZIVĂ

Pentru incluziunea grupurilor dezavantajate, este prioritară dezvoltarea unor măsuri de sprijin educațional pentru facilitarea integrării ulterioare a beneficiarilor în societate, educația fiind primul pas ce duce la dezvoltarea umană și socială. Copiii romi reprezintă principalul grup țintă însă, alături de aceștia, copii cu cerințe educaționale speciale (CES), integrați în învățământul de masă reprezintă o prioritate, iar experiențele pozitive în acest sens trebuie valorizate și promovate în rândul cadrelor didactice.

Astfel tot mai multe cadre didactice solicită formarea privind particularitățile de dezvoltare psihică și de învățare ale copiilor cu cerințe educative speciale și a celor cu părinți plecați în strainatate, în vederea formării unor deprinderi de aplicare a unor modalități eficiente de integrare a acestor copii în învățământul de masă.

  1. Modulul de formare – MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI

În sistemul social de educație și învățământ profesorii trebuie să se raporteze la cei pe care îi educă, să stabilească relații de cooperare cu elevii și părinții acestora și cu alți factori interesați ai societății. Ei nu educă numai la catedră, în clasă, ci prin fiecare contact relațional cu copiii și părinții desfășoară o muncă de creștere și dezvoltare, de conducere și direcționare. Activitatea cadrelor didactice se desfășoară în fața unor individualități psihice umane în formare. De aici derivă necesitatea unei maxime responsabilități față de comportamentele și intervențiile educatorului.

Toate cele 3 tipuri de programe de formare continuă sunt avizate de Ministerul Educației Naționale.

Grupul Țintă pentru care se dorește îmbunătățirea competențelor este format din 515 persoane, respectiv:

  • Personal didactic din învățământul preuniversitar[1];
  • Personal de sprijin[2] și auxiliar[3] din școli;
  • Echipa managerială la nivelul școlii.

Până la acest moment avem dosare inițiate pentru 185 cadre didactice din jud. Botoșani, din care 90 au parcurs un modul de formare.

În continuare, se va promova această activitate și se vor sprijini cadrele didactice în depunerea dosarelor de înregistrare în grup țintă, astfel încât până la finalul proiectului să atingem obiectivele propuse.

[1] Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.

[2] Ordin nr. 5.574 / 2011 (*actualizat*) pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educaţional pentru copiii, elevii şi tinerii cu cerinţe educaţionale speciale integraţi în învăţământul de masă

[3] Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare

Back To Top