In cadrul proiectului, pe toata perioada de desfasurare a acestuia 24 iulie 2020 – 23…
METODOLOGIE DE ACORDARE A PREMIILOR Pentru participanţii din grupul ţintă al proiectului
METODOLOGIE DE ACORDARE A PREMIILOR
Pentru participanţii din grupul ţintă al proiectului „Practica,meserie de viitor pentru elevi din jud. Suceava” POCU /633/6.14/132916
- PREAMBUL
1.1. În cadrul proiectului „Practica, meserie de viitor pentru elevi din jud. Suceava”, cod proiect POCU/633/6.14/132916, cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020, Asociaţia INTER CONCORDIA Botoşani, în calitate de beneficiar al acestuia, va acorda premii persoanelor care fac parte din grupul ţintă al proiectului şi care îndeplinesc cumulativ cerinţele descrise în prezenta metodologie.
1.2. Obiectivele proiectului
Obiectivul general al proiectului este: Creşterea nivelului de participare la programe de învăţare la locul de muncă a elevilor şi ucenicilor din învăţământul secundar şi terţiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potenţial competitiv identificate conform SNC şi din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- 0S.1 Creşterea nivelului de informare, consiliere şi orientare profesională, axate pe dobandirea de competente care răspund necesităţii şi au in vedere facilitarea insertiei pe piaţa muncii după finalizarea studiilor pentru un număr de 184 de elevi, ISCED 2- 4, nivel de calificare 3-5 din invatamantul profesional şi tehnic din judeţul Suceava;
- 0S.2 Completarea cunoştinţelor practice şi acomodarea cu un viitor loc de munca pentru 184 de elevi din invatamantul profesional şi tehnic ISCED 2 – 4 nivel de calificare 3- 5, din judeţul Suceava prin efectuarea unor stagii de practica la companii În domeniul specializarii urmate În scoala, În următoarele domenii : mecanică; electronică şi automatizări; turism; economic, urmand ca cel puţin 76% dintre aceştia să fie certificate. Cel puţin 20% din cei 184 de elevi vor aparţine sectoare/ar economice cu potenţial competitiv, cuprinse În Strategia Naţională pentru Competitivitate, precum şi În SNCDI;
- 0S.3 Creşterea nivelului de dezvoltare a sistemului de Învăţare la locul de muncă a elevilor din lnvatamantul profesional şi tehnic prin Încheierea unui număr de 10 parteneriate Întrefurnizorii de educaţie şi formare profesională iniţială (unităţi de invatamant) si partenerii de practica (societăţi comerciale/structuri asociative, potenţiali angajatori ai viitori/ar absolvenţi in special cu entităţi din sectoarele economice cu potenţial competitiv identificate conform SNC si din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI), din judeţul Suceava;
- 0S.4 Creşterea nivelului de ocupare, prin angajarea unui număr de 40 de elevi care finalizează stagiile de practica;
- 0S.5 Creşterea nivelului de sprijin a sistemului de Învăţare la locul de munca, prin Înfiinţarea a 4 firme de exerciţiu.
1.3 Activităţile proiectului
- Al.lManagementul proiectului;
- A1.2 Achizitii publice;
- A2.1Elaborarea metodologiei de recrutare şi a instrumentelor de furnizare a serviciilor de informare, consiliere şi orientare profesională;
- A.2.2 Recrutarea grupului tinta şi furnizarea serviciilor de informare, consiliere şi orientare profesională personalizate pentru elevi;
- A3.1Elaborarea metodologiei privind practica elevilor;
- A.3.2 Efectuarea de stagii de practică pentru elevi din invatamantul profesional şi tehnic ISCED 2- 4, nivel de calificare 3- 5;
- A3.3 Acordarea de premii pentru elevii care au finalizat stagiul de practica şi au fost admişi în urma concursului pe meserii.
- A4.1 Identificarea agenţilor economici interesaţi pentru încheierea de parteneriate cu instituţiile de invatamant;
- A4.2 Încheierea unui număr de 10 parteneriate între furnizorii de educaţie si formare profesională iniţială (unitati de invatamant) si partenerii de practică;
- AS. ldentificarea domeniilor în care va fi realizata simularea firmelor de tip firma de exerciţiu.
- A5.2 Realizarea simulată a 4 firme de tip firma de exerciţiu.
- AG Activităţi suport generatoare de cheltuieli care nu pot fi atribuite direct activităţilor proiectului- Cheltuieli indirecte
- SCOPUL ŞI OBIECTIVUL METODOLOGIEI
Metodologia are ca scop stabilirea regulamentului de concurs de meserii şi al contextului de desfăşurare al acestuia.
Obiectivul metodologiei este acordarea a 175 de premii elevilor ce fac parte din grupul ţintă, premiu ce constă în acordarea a 800 de lei impozabili conform reglementărilor legale în vigoare.
III. GRUP ŢINTĂ
În cadrul proiectului, grupul ţintă este format din 184 elevi nivel educaţie ISCED 2-4, nivel de calificare 3-5, din cadrul unităţilor de învăţământ profesional şi tehnic din judeţul Suceava.
Cel puţin 10% din aceştia vor preveni din mediul rural şi/sau vor fi cetăţeni români de etnie ramă, astfel:
Grup ţintă Valoare | ||
1 | 184 elevi ISCED nivel educaţie ISCED 2- 4, nivel calificare 3-5, din care | 184 |
2 | Elevi din mediul rural | 14
1 |
3 | Elevi de etnie roma | 7 |
- METODA DE ACORDARE A PREMIILOR
Pentru a beneficia de premiile oferite în cadrul proiectului elevii trebuie să participe la concursul pe meserii organizat în cadrul proiectului,ce constă în susţinerea unui test grilă.În urma corectării acestor teste, este necesar ca ei să obţină un punctaj de minim 5 puncte pentru a fi declarat beneficiar de premiu.
În acest sens, se vor elabora teste în funcţie de fiecare specialitate în parte, teste ce vor fi alcătuite din 10 întrebări tip grilă, din care 6 întrebări sunt din domeniul specializării urmate în şcoală, în următoarele domenii: mecanică, electronică şi automatizări,industria textile şi pielarie, economic, iar 4 întrebări sunt legate de înţelegerea pieţei muncii şi pregătirea elevilor în vederea integrării pe piaţa muncii.
Testele din cadrul concursului au scopul de a testa cunoştinţele tehnice dobândite în urma pregătirii teoretice şi practice.
Fiecare întrebare corectă va fi punctată cu 1punct, punctajul maxim care poate fi obţinut fiind de 10 puncte, iar punctajul minim admis pentru premiere este de 5 puncte, adică 5 întrebări bifate corect.
Testele susţinute de elevi în cadrul concursului pe meserii sunt sub formă de test grilă, iar acestea vor fi completate de elevi prin indicarea răspunsului corect (bifă /culoare).
Experţii grup ţintă vor transmite testele către elevi, iar aceştia le vor retransmite către experţi în urma completării răspunsurilor.
Următoarea etapă este transmiterea testelor către Comisia de evaluare, care va evalua răspunsurile fiecărui test şi va acorda punctajul aferent şi calificativul Admis sau Respins.
CRITERII DE ELIGIBILITATE PENTRU A BENEFICIA DE PREMII
IV.l. Pentru a beneficia de premii sunt eligibile persoanele care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:
Fac parte din grupul ţintă al proiectului, elevi din cele patru domenii vizate prin proiect;
- Au dosarul de Înscriere În proiect complet (Anexa 1- FGT, copie act de identitate, Anexa 2 – Declaraţie privind utilizarea şi prelucrarea datelor cu caracter personal, Anexa 3- Declaraţie privind disponibilitatea participării la activităţile proiectului, Anexa 4- Declaraţie privind evitarea dublei finanţări, Adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ la care este înregistrat).
- Au beneficiat de servicii de consiliere şi orientare profesională În cadrul proiectului;
- Au dosarul aferent stagiului de practică complet pe unul dintre domeniile: mecanică; electronică şi automatizări;turism , economic.
- Obţinerea unui punctaj de minim 5 puncte în urma participării la Concursul pe meserii.
- CONŢINUTUL DOSARELOR DE PREMII
- Testul de concurs din care reiese punctajul şi calificativul Admis/Respins
- Actul de identitate al beneficiarului şi al tutorelui dacă este cazul
- ContuiiBAN al beneficiarului direct sau al tutorelui acolo unde este cazul
- COMISIA DE EVALUARE ŞI PROCEDURA DE EVALUARE
Se va forma o comisie de evaluare ce va fi alcătuită din 3 experţi din cadrul proiectului, fie 3 experţi de grup ţintă, fie experţi de grup ţintă împreună cu un expert de implementare.
ETAPELE PROCEDURII DE EVALUARE
Etapa 1 – verificarea eligibilităţii dosarelor (admis / respins), de către Comisia de evaluare şi selecţie desemnată de Asociaţia INTER CONCORDIA Botosani.
Etapa 2- evaluarea testelor din cadrul Concursului de meserii şi acordarea punctajului aferent şi calificativul Admis/ Respins , de către Comisia de evaluare şi selecţie desemnată de Asociaţia INTER CONCORDIA Botosani.
Etapa 3- publicarea listei cu participanţii ce au obţinut punctaj mai mare sau egal cu 5 puncte, în ordine descrescătoare şi selecţia celor 175 castigători.
În cazul în care pentru ultimele locuri există egalitate între punctajele testelor şi nu ar putea fi departajate, se va trimite către elevii ce se afla la egalitate de punctaj un alt test de cunoştinţe generale privind angajabilitatea şi piaţa muncii pentru departajarea punctajului şi alocarea câştigătorului.
Elevii pot depune contestaţii în 48 de ore de la publicarea listei cu notelele aferente evaluării testelor de concurs ale participanţilor. Contestaţiile se transmit prin e-mail către Experţii Grup Ţintă.
Plata premiilor se va face prin transfer bancar în contul IBAN al elevului (sau contul IBAN al tutorelui/părintelui în cazul în care acesta este minor) ce va fi pus la dispoziţie de elevul beneficiar al premiului şi care se va regasi în dosarul de premiere.
- DISPOZIŢII FINALE
Vll.l. Premiile care fac obiectul prezentei metodologii vor fi plătite, de către Asociaţia INTER CONCORDIA beneficiarilor eligibili, conform listei care va conţine dosarele ce îndeplinesc cumulativ toate criteriile pentru premiere.
OPIS DOSAR PREMIERE {PENTRU ELEVI MAJORI)
Nr.
crt |
DOCUMENTE | DEPUS
DA/NU |
1 | Testul din cadrul Concursului de meserii evaluat de
Comisia de evaluare |
|
2 | Copie act de identitate elev | |
3 | Extras de cont bancar |
OPIS DOSAR PREMIERE {PENTRU ELEVI MINORI}
Nr.
crt |
DOCUMENTE | DEPUS
DA/NU |
1 | Testul din cadrul Concursului de meserii evaluat de
Comisia de evaluare |
|
2. | Copie act de identitate părinte/ tutore | |
3 | Copie act de identitate elev | |
4 | Extras de cont bancar |